Skip to content

LAAT ZIEN DAT JE TROTS BENT!

WORD AANTREKKELIJK(ER) ALS WERKGEVER

Met de campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ laten we zien hoe veelzijdig en boeiend onze sector is. We wekken nieuwsgierigheid en enthousiasme  en dat werkt! Zodra we  de interesse voor de sector hebben gewekt, is het aan de bedrijven zelf om jongeren echt over de streep te trekken. 

Het is aan jullie om te laten zien wat er achter de bedrijfsmuren gebeurt: wie jullie zijn, wat jullie doen en vooral waarom het prettig is om bij jullie te werken. Want een goede indruk kan hét verschil maken.

Cursus employer branding

Wil je het grondig aanpakken? Dan kun je deelnemen aan de cursus employer branding van OOM in samenwerking met Metaalunieacademie (kosteloos voor OOM-bedrijven). Tijdens de cursus bouw je aan een sterk werkgeversmerk om werknemers te vinden en binden. Kijk hier voor meer informatie.

Ontwikkel een aansprekende een vacature

Een vacature en bijbehorende vacaturepagina op de website zijn de plek om te laten zien wat jou een aantrekkelijke werkgever maakt. Te vaak zien we nog dat vacatures gebruikt worden om alle eisen richting de werknemer op tafel te leggen. Tips voor een goede vacature: 

1. Wervende en duidelijke functietitel
Gebruik een herkenbare, concrete functietitel die kandidaten gebruiken bij hun zoektocht. Vermijd daarbij interne functienamen. Ga vervolgens verder met 2-3 aansprekende zinnen om de aandacht te trekken.

2. Beschrijf de functie concreet en actief
Gebruik duidelijke, actieve taal. Noem voorbeelden van werkzaamheden en voorbeelden van producten en oplossing waar hij/zij aan gaat werken. 

3. Toon je bedrijfscultuur
Laat iets zien van de sfeer en de samenwerking. Dit kan door collega’s (kort) aan het woord te laten . Te beschrijven hoe er wordt samengewerkt. Schrijf in de toon die past bij jouw bedrijf en maak gebruikt van beeld en/of video materiaal. 

4. Wees transparant
Geef inzicht in zaken zoals een salarisindicatie, secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden en leertrajecten.

5. Sluit af met een laagdrempelige oproep
Maak sollicitanten het makkelijk en nodig ze uit tot actie. Geef ze de mogelijkheid je een berichtje te sturen via What’s app of eens langs te komen voor een kop koffie.