Zet jezelf én de sector in de spotlights
De tweede slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie dat via social media de sectorcampagne Metaaltechnologie maakt je wereld op originele wijze deelt, is uitgereikt! Metaalunievoorzitter Mark Helder ging ditmaal op bezoek bij Buitelaar Metaal VOF in De Lier (constructiebedrijf in o.a. de glastuinbouw, industrie, horeca, reclame en evenementenbranche) en overhandigde Marije Buitelaar de speciale campagnetaart.
‘Internet en social media zijn voor Buitelaar Metaal de beste etalages om bestaande én nieuwe klanten te enthousiasmeren als het gaat om de mogelijkheden van ons bedrijf’, vertelt Buitelaar. ‘Door mee te doen aan de campagne van Metaalunie snijdt het mes aan twee kanten. Leuke projecten posten én potentiële werknemers kietelen door de mogelijkheden van de metaalbranche te laten zien. Een sectorcampagne is hard nodig om de vele mogelijkheden en uitdagingen in de metaalbranche te promoten. En vooral om jongeren uit te leggen dat je metaal overal tegenkomt en dat je er alle kanten mee op kunt.’
Ze hoopt dat iedereen gaat inzien dat de metaalbranche zeer veelzijdig is. ‘Niet alleen voor jongeren, maar ook voor mensen die in hun huidige werk niet tevreden zijn. Die wellicht hun creativiteit niet kwijt kunnen en zich graag willen omscholen naar “ons” ambacht.’
Gouden tip
Haar gouden campagnetip: ‘Door dagelijks met mooie projecten bezig te zijn, verwacht Buitelaar Metaal dat werknemers hun werk thuis uitdragen. Dat deze methode werkt, blijkt uit de constante stroom van stageverzoeken en sollicitanten. Ook nieuwe vacatures worden voor deze tijd veelal snel ingevuld. In de werkplaats gebeurt veel, maar je verkoopt jezelf pas buiten.’