Skip to content

Draag ook bij aan meer bekendheid van de sector

11 juni 2024

De eerste slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie dat via social media de sectorcampagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ op originele wijze deelt, is uitgereikt! Metaalunievoorzitter Mark Helder ging op bezoek bij Sandfirden Technics bv in Den Oever en overhandigde directeur Bart Bakker de speciale campagnetaart. Het bedrijf heeft via social media in een prachtige bedrijfsvideo het campagnethema verwerkt en roept ook nog eens andere bedrijven op deel te nemen aan de campagne. Een verdiende taart dus!

‘Sandfirden Technics ondersteunt deze campagne graag,’ vertelt Bakker. ‘Die draagt bij aan meer bekendheid en een juist beeld van de sector. Als een sector waarin je je hele leven lang je geld goed kunt verdienen met een interessante baan. Een baan waarmee je kunt bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Daar heb je techniek en vakmensen voor nodig. Denk aan netcongestie. Om dat op te lossen, is techniek nodig. Kijk alleen maar naar de hoogspanningsmasten die moeten worden geproduceerd en naar de kabels die moeten worden gelegd. Of voor onze branche, het meehelpen aan de verduurzaming van de maritieme sector. Dat is niet zomaar een beetje oldschool technologie; dat is hightech.’

Momenteel werken er bij het bedrijf 72 medewerkers, van wie ongeveer 65 FTE, maar Bakker is wel zoekende. ‘We zoeken lassers, bankwerkers, constructeurs, maar ook projectmanagers en -engineers. Dat de technologiesector zo breed onder de aandacht komt, is in dat opzicht ook heel belangrijk. Ook merken we dat het heel lastig is om mensen te vinden. Dat is de drijfveer geweest om mee te doen.’

Gouden tip

Zijn gouden campagnetip: ‘Heb het op elke verjaardag over je werk. Anderhalf jaar geleden hebben we van de opening van onze nieuwbouw een vrienden- en familiedag gemaakt. Dus: laat mensen kennismaken met je bedrijf. Organiseer een open dag. Nodig basisschoolkinderen en hun ouders uit en laat zien hoe mooi het werken bij je bedrijf is. Vertel over je eigen werk en laat zien waar je werkt.’