Tweede fase sectorcampagne gestart
Op 1 oktober is fase twee van de campagne “Metaaltechnologie maakt je wereld” gestart. In deze fase wordt extra betrokkenheid gevraagd van Metaalunieleden om de zichtbaarheid van de metaaltechnologiesector verder te vergroten. De campagne, die in april 2024 van start ging, heeft al veel aandacht getrokken via landelijke kanalen. Nu ligt de nadruk op het delen van persoonlijke verhalen door leden om het belang van metaaltechnologie in Nederland te benadrukken.
In aanloop naar deze tweede fase zijn er enkele weken geleden al drie nieuwe campagnebeelden gelanceerd die de onmisbaarheid van metaaltechnologie in alledaagse situaties, zoals ziekenhuizen, pretparken en wasstraten, benadrukken. Vanaf vandaag kunnen leden van Koninklijke Metaalunie met behulp van een zogeheten configurator heel eenvoudig hun eigen campagneposters en socialmediaberichten creƫren, geheel afgestemd op hun bedrijf.
Daarnaast roept Metaalunie haar leden op om ambassadeur te worden van de sector. Door hun verhaal te delen en actief deel te nemen aan de campagne, dragen ze bij aan een sterker imago van de metaaltechnologie in Nederland.